9E-luokan leirikoulu Lontooseen

9E suuntasi leirikoulumatkansa Lontooseen ja reissuun lähdettiin maanantaina 23.5 koulun pihasta bussilla kohti Helsingin lentokenttää. Kun illan suussa saavuimme perille Kingstoniin olimme kaikki väsyneitä ja valmiita vajoamaan unten maille.

Kuva 1. British Museum

Tiistaina 24.5 alkoikin sitten tosi koitokset suuntasimme Lontoon keskustaan ja kohti museoita. Oppilaille tuli tutuiksi National Gallery sekä British Museum sekä monet muut nähtävyydet matkan varrella.

Keskiviikkona 25.5 suuntasimme taasen sitkeästi kohti Cityä nyt suunta oli London Eye, näkymät oli mahtavat yli koko Lontoon.
Kuva 2. London Eye sekä Tower

Torstaina 26.5 suunnistimme Madam Tussaud`s museoon, jossa olikin vastassa koko joukko tuttuja hahmoja. Kävimme myös piipahtamassa Bakery Streetillä ja Sherlock Holmesin "asunnossa" , joka kylläkin oli matkamuisto myymäläksi muutettu, mutta toki siellä oli tavaroita ja huonekaluja, jotka olivat tälle kuuluisalla yksityisetsivälle kuuluneet.

Kuva 3. Madame Tussaud´s
Perjantaina 27.5 oli kauan odotettu musikaali Wicked, se oli loistava eikä nauruiltakaan säästytty. Puvut, lavastus, tehosteet ja itse esiintyjät olivat jotain sellaista mitä ei ennen oltu nähty ja koettu, eikä jännitykseltäkään säästytty. Nimittäin kun esitys oli loppunut ohjattiin yleisö kipin kapin Exit ovista ulos, koska alakerrassa oli syttynyt pienehkö tulipalo.

Hyvin päästiin kaikki siitä sitten matkaa jatkamaan ja seuraavaksi olikin vuorossa shoppailu. Pojat miettivät, että kuinka paljon voi tytöt ostaa ......vastaus oli PALJON, kyllä pojatkin ostettavaa löysivät. Mukaan lähti musiikkia, vaatteita ja julisteita muun muassa.

Kuva 4. Victoria & Albert -museo
Lauantaina 28.5 lähdimme sitten Brightoniin ja saavuimme keskelle ukkosmyrskyä, vettä vihmoi oikein olan takaa ja viileähkö tuuli puhalsi. Sitkeästi ryhmämme vaelsi kuitenkin kohti Royal Pavilionia sekä muita nähtävyyksiä. Brightonissa olikin koko reissun huonoin säätilanne vaikka saimme me sielläkin auringon houkuteltua esiin. Ajoissa menimme isäntäperheisiimme pakkaamaan kaikki tavarat ja suuntasimme jo ajatukset kohti kotimatkaa.

Sunnuntai 29.5 aamuna kokoontumispaikalla näkyi monia unisia kasvoja kun kotimatka alkoi, meillä kaikilla oli enemmän tai vähemmän tavaraa/ostoksia kertynyt mukaan. Lento ja bussimatka kotiin Vaasaan sujui iloisissa merkeissä.

Kiitos 9E mukavasta reissusta ja toivotamme teille hyvää kesää ja onnea uusiin koitoksiin jotka syksyllä teille alkavat. Kiitokset myös huoltajille Arjalle ja Maritalle, jotka olivat valvojina matkassa mukana.