9D Virossa

Ma 21.5.
Lähdimme ajamaan Variskan koululta kohti Helsinkiä kahdelta yöllä. Saavuimme Helsingin satamaan kahdeksalta aamulla, josta laivamme lähti kohti Tallinnaa. Laivalla kävimme syömässä buffet-aterian ja pian olimmekin jo satamassa. Kävimme opastetulla kierroksella Vanhassa kaupungissa, josta bussimatkamme alkoi Pärnuuseen. Saavuimme hotelli Tervise Paradiisiin ja menimme päivälliselle ravintolaan. Illalla vietimme aikaa Pärnun hiekkarannalla uiden ja pelaten rantalentopalloa.

Ti 22.5.

Aloitimme päivän hotelliaamiaisella, jonka jälkeen lähdimme bussilla kouluvierailulle Vanalinnan kouluun. Siellä oppilaat esittelivät meille koulun tiloja ja vierailumme huipentui leikkimielisiin kilpailuihin. Vierailun jälkeen kävimme hotellissa syömässä ja lähdimme seikkailupuistoon. Seikkailupuistossa monet ylittivät itsensä ja toisia kannustettiin vaikeissakin tilanteissa. Illalla kävimme päivällisellä, jonka jälkeen menimme viettämään aikaa hotellimme kylpylään.

Ke 23.5.
Bussimme lähti kohti Tarton yliopistokaupunkia kello yhdeksältä aamulla. Tartossa vierailimme tunnetussa yliopistossa, jossa meille kerrottiin sen historiasta ja teimme myös lyhyen kierroksen yliopiston taidemuseossa. Vierailun jälkeen meille jäi vähän vapaa-aikaa kierrellä Tarton ostoskeskuksessa. Kävimme syömässä lounaan ostoskeskuksen viereisessä hotellissa. Paluumatkalla pysähdyimme Viljandin kaupunkiin, jossa söimme luokanohjaajamme tarjoamat jäätelöt ja teimme kierroksen Viljandin ritarilinnan raunioilla. Saavuttuamme hotellille söimme päivällisen ja pidimme hauskaa hyväksi todetussa hotellimme kylpylässä.

To 24.5.
Aamiaisen jälkeen alkoi kotimatka. Vietimme päivän Tallinnassa syöden lounasta ja ostoskeskuksia sekä Vanhaa kaupunkia kiertäen. Illalla laivamme suuntasi kohti Helsingin satamaa. Laivalla söimme päivällisen seisovassa pöydässä ja suoritimme viimehetken ostokset laivan myymälöissä. Helsingin satamasta alkoi bussimatka kohti Vaasaa ja saavuimme Variskan koululle noin puoli kolmelta yöllä.