9F leirikoulussa Tukholmassa

9f-luokan leirikoulu Maarianhaminassa ja Tukholmassa

Lähdimme tiistaina 22.5. aamulla klo 2.20 bussilla Variskan pihasta ja ajoimme Turkuun Matkalla pysähdyimme Poriin, jossa pidettiin pientauko.
KupääsimmTurkuun, menimme laivaan, joka lähti kohti Maarianhaminaa. Maarianhaminassa menimme Sundiin katsomaan Kastelholman linnaa. Sen jälkeen menimme Taffelin sipsitehtaalle, jossa kävimme tutustumassa. Pääsimme sisälle katsomaan, kuinka sipsit valmistuvat. Saimme myös juuri valmistuneitsipsejä suoraan tuotantolinjaltaSen jälkeen menimme hotellille, jossa olimme tä. Kävimme myös illalla syömässä paikallisessa pizzeriassa.

Lähdimme keskiviikkona 23.5. Cicada hotellista klo 10.10 kohti satamaa. Laivalla söimme noin puoli tuntiaSyönnin jälkeen sai kierrellä laivassaTukholmaan päästyämme menimme bussilla hotellille. Jätettyämme tavarat huoneisiin menimme syömään MäkkäriinRuokailun jälkeen sai kierrellä kaupungissaKiertelyn jälkeen menimme takaisin hotellille nukkumaan ja valmistautumaan seuraavaan päivään.

Torstaina 24.5.  heräsimme klo 8.00 ja menimme aamupalalle. Sen jälkeen oli opaskierros Tukholmassa. Puolen päivän aikaan oli lounas Tukholmassa ravintolassa. Ruuan jälkeen oli hetki vapaa-aikaa Vanhassa kaupungissa. Vanhasta kaupungista menimme bussilla satamaan ja sieltä laivaan. Iltapala oli Viking Gabriellan puffetissa.

Perjantaina 25.5. heräsimme klo 8 ja menimme omaan tahtiin syömään aamiaista laivan seisovasta pöydästä. Saavuimme Helsinkiin klo 10.10 ja saimme Helsingissä omaa shoppailuaikaa ennen kuin lähdimme bussillamme ajelemaan kohti Vaasaa. Lounastimme matkalla Ideaparkissa ja jatkoimme jälleen pitkää ajomatkaamme kohti Variskan koulua.
Saavuimme takaisin tutulle koulullemme klo 19.30.